Redesign portálu OEZ 2018

UI/UX Analýzy a návrh grafiky portálu MW2 (QCM)
Popis
Rozsáhlý portál společnosti OEZ obsahuje kompletní portfolio výrobků a veškeré související informace. Všechna produktová portfolia jsou na web synchronizována na vyžádání přes API rozhraní z interního informačního systému OEZ. Ke všem produktům je k dispozici veškerá podpora ať již se jedná o technickou dokumentaci nebo marketingovou podporu. Portál obsahuje klientskou sekci dostupnou po registraci a přihlášení (Modrá planeta), která je zaměřena především na distributory, pobočky a prodejce. Samotný portál není určen pro přímý prodej a jen okrajověji pro koncové zákazníky.

Subdodávka

  • projektové vedení
  • konzultační a poradenská činnost klient / další profese (SEO konzultanti)
  • podpora obchodu
  • návrh grafického vzhledu portálu
Kódování portálu (Erik), aktualizace CMS a podpora vývoje (Alena) a všechny ostatní související práce probíhaly interně ve společnosti QCM.

Důvody redesignu portálu OEZ

Dosavadní web OEZ byl nadčasově zpracován z předchozího faceliftu (2015) a teoreticky by nějakou dobu mohl ještě fungovat bez větších zásahů. Na druhou stranu bylo patrné, že celkový koncept řešení je již staršího data a bez responsivních vzhledů pro mobilní zařízení.

To by společnost OEZ nereprezentovalo jak by mělo, nebo mohlo. Argumenty pro realizaci redesignu samozřejmě zahrnují estetickou stránku věci. Důležitá jsou ovšem také faktická vylepšení webu, která v sobě zahrnují vyšší přehlednost velkého množství informací, nové funkce vyhledávání, zlepšení uživatelské použitelnosti webu a zpřístupnění více funkcí, které usnadňují práci s rozsáhlým webem návštěvníkům. Určitou výzvu představují detaily produktů. V době vzniku webu nebylo možné navigaci řešit lépe.

Obvyklé moblilní vzhledy portálu byly rozšířeny o specifický vzhled pro "Kiosky", tedy dotykové obrazovky, které jsou k dispozici v prostorách partnerů OEZ a prodejců. Tyto obrazovky mají specifické rozlišení a formát obrazu na výšku.

Zlepšení funkčnosti a vzhledu webu po redesignu

Souhrn všech zlepšení


  • Realizace moderního reprezentativního webu nadnárodní komerční společnosti
  • Zvýšení přehlednosti informací úpravou rozložení prvků na stranách webu (např. detailních popisů produktů)
  • Zpřehlednění informací
  • Flexibilnější a univerzálnější strany v kontextu proměnlivého objemu obsahu
  • Efektivnější využití profesionální produktové fotodokumentace, kterou OEZ pravidelně aktualizuje
  • Úprava úvodní strany umožňí flexibilnější a nezávisle editovatelnou práci s obsahem (marketing)
  • V rámci realizace lze připravit mobilní verze stránek v cca polovičních nákladech (kiosky)
  • Sjednocené a rozšířené zobrazování kontaktů a prodejních míst

Popis nových funkcí (prodejní místa)


Práce s kontakty byla sjednocena napříč celým webem a doplněna o aktivní Google mapy. Kontaktní strany jsou řešeny nejmodernější metodou, která využívá stejný layout jako úvodní strana webu.

Google mapy jsou zobrazovány v hlavičce, tedy v prostoru, který úvodní strany využívají pro marketing. Jde o největší využitelnou plochu, která umožní zobrazovat mapu v takové velikosti, která je přehledná i v případech více prodejních míst.

Takto využitý horní prostor strany nezabírá horní část obsahové části strany. Mohou zde tedy být textové výpisy kontaktních míst čímž je vše přehledné bez okamžité nutnosti rolování. Posun strany je nutný až v případech většího množství (prodejních) míst.

I tento atribut by však byl ošetřen redesignem strany v tom smyslu, že bude umožněno větší množství kontaktních míst zobrazovat ve dvou přehledných sloupcích, což stránku zkrátí.

Posledním zásadním bodem zpřesnění prodejních míst bude využití ikon, které budou rozlišovat základní kategorie kontaktů, které web obsahuje:

  • Kontakty společnosti
  • Prodejní místa
  • Centrála velkoobchodu
  • Regionální pobočka
  • Prodejní místo
V sekci prodejních míst jsou ikony zobrazeny v příslušné záložce s kontakty a zároveň v Google mapě. Uživatel tak dle ikon v mapě na první pohled pozná o jaký typ prodejního místo se jedná.

Více informací o projektu je možné vidět na separátní straně kde jsou ukázky grafiky frontendu webu.
Info
Doporučit
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • Pinterest
Sdílet
Doporučen v
Poslat komentář

Musíte se přihlásit pro zveřejnění komentáře