Krizový portál Jihomoravského kraje

CMS Drupal8 a synchronizace dat do Oracle DB (QCM)
Popis
Převod stávajícího portálu z interně vyvíjené platformy MW2 na CMS Drupal 8. Převod se týkal pouze platformy na které je portál provozován a s tím související změna hostingu za výkonnější řešení, které lépe odpovídá skokovému zatížení při krizových situacích. Responzivní chování portálu na tabletech a chytrých telefonech prozatím zůstalo beze změny.

Tento portál není z větší části pro veřejnost přístupný. Bez přihlášení je možné vidět pouze základní informace a postupy v případě krizových událostí pro veřejnost. Naopak kompletní a rozsáhlé informace jsou dostupné pro členy IZS a starosty obcí JMK. Portál disponuje každodenní synchronizací několik tisíc kontaktů pro okamžité zasílání informací v případě krizových situací. IZS jej může využívat přímo z terénu na základě vlastních uživatelských přístupů. Synchronizace kontaktů z Oracle DB IS provozovatele nyní probíhá pomocí REST serveru, který nahradil původní SOAP řešení.

Vybrané funkce portálu

  • rozdělení webu na veřejnou (přístupnou všem uživatelům internetu) a neveřejnou část (přístup prostřednictvím uživatelského jména a hesla)
  • možnost rozdělit registrované uživatele do zájmových skupin (např. na základě příslušnosti k ORP, složce IZS, orgánu státní správy)
  • nastavení uživatelům viditelnost jednotlivých částí webu (oprávnění přístupu k určitým částem webu).
  • nastavení oprávnění uživatelům k tvorbě a editaci obsahu na webu (administrátor, redaktor, ukládání/odstranění souboru, možnost odesílat aktuality)
  • stromová struktura řazení článků (návaznost na strukturu plánovací dokumentace)
  • nástroj pro snadné vkládání obsahu ze souborů MS Excel a Word (zachování tabulek, odstranění formátování zdrojového obsahu)
  • verzování článků (možnost obnovit předešlé verze článků)
  • download souborů, verzovaní souborů
  • možnosti pokročilého vyhledávání – omezení vyhledávání jen na určitou sekci (např. Krizový plán ORP Blansko, nebezpečné látky)
  • formulář pro zpětnou vazbu – pole, které se zobrazuje na každé stránce, přihlášený uživatel do něj může napsat reakci
  • odesílání hromadného emailu uživatelům podle zájmových skupin (slouží např. k upozornění na aktualitu, která je nově zveřejněna na webu), propojení odesílání přímo z článku, minimální odeslání 20 000 mailů za den
  • PDF export celého souboru článků (např. Krizový plán JMK), zároveň možnost exportu i jednotlivých článků
  • emailové notifikace – např. pro administrátora, když někdo reaguje prostřednictvím formuláře pro zpětnou vazbu, když někdo z vybraných editorů zveřejní nový článek, apod.
  • spuštění webové služby aplikace KRIZMAPY
  • dohledování serveru pomocí SNMP zákazníkem
  • přístup k serveru přes SFTP pro zákazníka
  • přístup k serverům dodavatele pomocí protokolu SOAP nebo REST (přes SSH account)
  • použití https certifikátu
  • možnost využívat nástroj Google Analytics
  • přístup k serveru přes SSH pro zákazníka
  • možnost zálohy webů/databáze ad hoc zákazníkem
  • zobrazování dat z databází, možnost si uživatelsky definovat základní požadavky na zobrazování view
  • převod (migrace) kompletního obsahu původního webu do nového systému, včetně zachování struktury a stylování článku
  • převod uživatelských účtů do nového systému
  • možnost vkládat vlastní podkladovou mapu (v současnosti google maps).
  • administrátorský přístup do redakčního systému včetně možnosti vlastní instalace pluginů
  • možnost vlastních úprav vzhledu hlavní stránky (např. vkládání a umístění bannerů, položky v menu apod.).
  • responzivita webu (zobrazování rozdílného menu, počtu aktualit na KRIZPORTu)
  • zajištění DDoS, IDS/IPS ochrany
  • možnost použití vlastního SSL certifikátu
  • monitoring serveru monitorovacím systém

Správa webu

Obsah portálu spravuje provozovatel samostatně. Technologie portálu jsou spravovány a aktualizovány na základě servisní smlouvy. V případě subdodávek jsou servisní smlouvy uzavírány vždy. Nejčastěji se jedná o dodávky v režimu veřejných zakázek. Konkrétní plnění servisních smluv je definováno rovnou v zadávací dokumentaci klienta.  
Info
Doporučit
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • Pinterest
Sdílet
Doporučen v
Poslat komentář

Musíte se přihlásit pro zveřejnění komentáře